Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(39)
Forma i typ
Książki
(39)
Publikacje naukowe
(9)
Dostępność
dostępne
(41)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(6)
WP130 (św. Wincentego 85)
(33)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Harwas-Napierała Barbara
(4)
Cywińska Małgorzata
(3)
Modrzewski Jerzy
(3)
Dykcik Władysław
(2)
Liberska Hanna
(2)
Segiet Katarzyna
(2)
Słupska-Kwiatkowska Kamila
(2)
Basińska Anna (1978- )
(1)
Bromberek Benon (1928- )
(1)
Burtowy Maria
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka
(1)
Dolata Dorota (pedagogika)
(1)
Draheim Szymon Emilia
(1)
Forma Paulina
(1)
Frąckowiak Tadeusz
(1)
Gulczyńska Justyna
(1)
Głowacka Paulina
(1)
Herman Tomasz
(1)
Jankowiak Barbara (nauki pedagogiczne)
(1)
Jankowski Dzierżymir
(1)
Jaskulska Sylwia
(1)
Juńczyk Tomasz
(1)
Kaczmarek Łukasz (psycholog)
(1)
Kanclerz Bożena
(1)
Kowalczyk Marek
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(1)
Michalak Renata
(1)
Muszyńska Ewa
(1)
Peret-Drążewska Paulina
(1)
Piorunek Magdalena
(1)
Putko Adam
(1)
Rajewska de Mezer Joanna
(1)
Rosalska Małgorzata
(1)
Sadowska Katarzyna (pedagog)
(1)
Sadowska Katarzyna (pedagogika)
(1)
Schneider Ewa
(1)
Segiet Waldemar
(1)
Soroko Emilia
(1)
Sowińska Halina (1939- )
(1)
Słysz Anna
(1)
Tokaj Astrid
(1)
Tomkowiak Hubert
(1)
Twardowski Andrzej (1956- )
(1)
Winiarski Mikołaj
(1)
Włodarczyk Ewa
(1)
Włodarczyk Ewa (pedagogika)
(1)
Ćwikliński Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(39)
Język
polski
(39)
Temat
Dziecko
(6)
Młodzież
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Kształcenie
(4)
Wychowanie
(4)
Dzieci
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Uczniowie
(3)
Gimnazja
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Myślenie
(2)
Postawy
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Socjalizacja
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Alkoholizm w rodzinie
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Chłopcy
(1)
Czas
(1)
Czytanie
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Ekspertyza (prawo)
(1)
Globalizacja
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Konflikt
(1)
Leczenie
(1)
Macierzyństwo
(1)
Miasta
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Nadzieja
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nieśmiałość
(1)
Obrzędy przejścia
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osobowość
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Oświata
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pisanie
(1)
Poznanie
(1)
Praca
(1)
Psychologia pozytywna
(1)
Psychoterapia
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina dysfunkcyjna
(1)
Socjoterapia
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Streetworking
(1)
Stres
(1)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Sąsiedztwo (socjologia)
(1)
Telewizja
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Twórczość
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Umysł
(1)
Wartość
(1)
Wolność
(1)
Wolontariusze
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wspólnota
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Świadkowie
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Życie czynne zawodowo
(1)
Żłobki
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-
(4)
1901-
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(5)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Gatunek
Monografia
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Materiały konferencyjne
(2)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
39 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 175)
Bibliogr. s. 254-261.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.B (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 90)
Bibliogr. s. 118-125. - Summ.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9928 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 133)
Bibliogr. s. 238-246.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5755 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko w sytuacjach stresowych / redakcja naukowa Małgorzata Cywińska. - Wydanie I. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2020. - 271 stron : fotografie, ilustracje, portrety ; 25 cm.
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 330)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
Stres jest nieodłączną częścią naszego życia. W publikacji stres został odniesiony przede wszystkim do negatywnych emocji dziecięcych i wyzwalających je określonych sytuacji (obszarów). Monografia ukazuje problematykę w dwóch niezwykle ważkich obszarach. Pierwszy z nich dotyczy stresowych interpersonalnych wymiarów rzeczywistości edukacyjnej dzieci, drugi został poświęcony funkcjonalnemu, kulturowemu i informacyjno-komunikacyjnemu wymiarowi systemów edukacji jako źródła stresu u dzieci. Autorzy tekstów ukazują sytuacje stresowe dzieci w kategoriach dystresu, rozpatrują je w sposób interdyscyplinarny, wieloaspektowy, w kontekście różnych stanowisk teoretycznych i empirycznych. Przywoływane przez nich obrazy dziecięcej rzeczywistości, przyjmujące niekiedy dramatyczny wymiar ich codzienności, czyniące niepowetowane straty w psychice, w obszarze funkcjonowania emocjonalnego, społeczno-moralnego i poznawczego dzieci, domagają się naszej uwagi, poszukiwania środków zaradczych, stosowania różnych form wsparcia, podejmowania określonych działań naprawczych, terapeutycznych - czyli naszej ogromnej uważności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21448 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 290)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Część prac w języku angielskim, niemieckim. Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Prezentowana publikacja wpisuje się w obszar zagadnień dotyczących trudności w nauce oraz niepowodzeń szkolnych, które na gruncie polskim stały się przedmiotem szczególnych analiz dopiero na początku lat sześćdziesiątych. Zawiera dwadzieścia tekstów o charakterze interdyscyplinarnym, dotyczących genezy edukacyjnych sytuacji trudnych dzieci, konsekwencji jakie z sobą niosą w wymiarze indywidualnym i społecznym, a także sposobów ich minimalizowania i przezwyciężania oraz konstruktywnego wykorzystania w celu osiągania przez uczniów sukcesu szkolnego i życiowego. Przeciwwagą dla niepowodzeń szkolnych, trudnych przestrzeni edukacyjnych dzieci jest edukacja wsparcia, chroniąca dziecko przed samotnością związaną ze złożonością obszarów sytuacji niepomyślnych, z którymi się ono zmaga, wychodząca naprzeciw "pedagogii szkolnego sukcesu" i wykorzystywania potencjału rozwojowego każdego ucznia. W zasygnalizowaną problematykę wpisują się poszczególne obszary edukacyjnych przestrzeni sytuacji trudnych dzieci rozpatrywane w niniejszej publikacji, odnoszące się do wymiaru kulturowego i cywilizacyjnego, uwarunkowań rodzinnych i szkolnych, wybranych obszarów nauczania, a także niepełnosprawności i rozwiązywania problemów społecznych. Interdyscyplinarny wymiar tekstów (pedagogiczny, psychologiczny, socjologiczny, terapeutyczny) ukazuje wieloaspektowość poruszanych, niezwykle istotnych wątków, ważących o edukacyjnych i biograficznych losach współczesnych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicz w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 123)
Bibliogr. s. 188-196.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 129)
Bibliogr. s. 549-572.
Streszcz. ang.
Zagadnienia podjęte przez autora mają wyjątkowy walor poznawczy w dziedzinie pedagogiki, zarówno w wymiarze doświadczeń polskich, jak i w wymiarze wspólnotowym, europejskim. Autor ma świadomość, że edukacja nowoczesna służy nie tylko przystosowaniu uczniów do nowych sytuacji społecznych, lecz także do twórczego działania w nowych sytuacjach, celnie więc pyta: "na ile przeobrażenia w sferze oświaty, a szczególnie podejmowane działania reformatorskie, przystają do zmian o charakterze globalnym, związanym z integracją europejską i polską zmianą systemową".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4603, 5751 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 317)
Bibliografia na stronach 281-293.
Jak funkcjonują DDA i jak postrzegają siebie w różnych relacjach społecznych; jakie mają trudności indywidualne, w związkach intymnych, relacjach z rodzicem uzależnionym i niepijącym, jak oceniają wsparcie społeczne i jakiej pomocy wciąż oczekują.We współczesnej literaturze przedmiotu nie ma wielu odwołań do wątku związanego z funkcjonowaniem dorosłych osób wychowywanych w rodzinie alkoholowej. Autorka przedstawia podstawy teoretyczne oraz wyniki badań własnych związanych z funkcjonowaniem DDA, charakteryzuje poszczególne osoby tworzące rodzinę alkoholową oraz rodzinę taką jako całość. Przedstawia analizę postrzegania przez dorosłe dzieci alkoholików swojego funkcjonowania w różnych relacjach społecznych, a przede wszystkim ich ocenę otrzymanego wsparcia społecznego i obszarów, w których wciąż oczekują pomocy.Wiedza dotycząca dorosłego życia osób wychowywanych w rodzinie alkoholowej, zwłaszcza ich percepcja związana z efektywnością wsparcia im (nie)udzielanego, może być wskazówką do pracy specjalistów z tą grupą osób w celu podejmowania jak najefektywniejszych działań pomocowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20970 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 117)
Literatura s. 301-[312].
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4662 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 134)
Nazwa aut. wstępu pod tekstem. Materiały z konferencji naukowej, która odbyła się w dn. 23-24 maja 2005 r. z okazji 30-lecia poznańskiej pedagogiki specjalnej.
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5762 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 79)
Bibliogr. s. 164-174. - Rez.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4774 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 136)
Bibliogr. s. 295-304.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2855 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 194)
Bibliogr. s. 383-404.
Streszcz. ang.
Monografia zawiera obraz działalności i zmian szkoły średniej ogólnokształcącej, będącej jednym z najważniejszych elementów w systemie oświatowym, przygotowującym młodzież do studiów wyższych, a tym samym uczestnictwa w formowaniu elit intelektualnych społeczeństwa. W latach 1944-1989 szkoła tego szczebla edukacji stała się istotnym punktem zainteresowań ówczesnych władz państwowych, których założeniem w ramach obowiązującej polityki było podporządkowanie sobie obywateli poprzez zniewalanie ich umysłów. Szkoła średnia ogólnokształcąca była wówczas miejscem, gdzie w sposób najbardziej wszechstronny kształtowano przyszłego "podwładnego". W pracy dokonano analizy działalności i przemian, jakie zachodziły na gruncie tej szkoły w obszarach: organizacyjnym, strukturalnym, dydaktycznym, wychowawczym. W ten sposób starano się ukazać jej funkcjonowanie, ale również nasilający się i osłabiający poziom ideologizacji i indoktrynacji w warunkach ówczesnego ustroju socjalistycznego. Ukazano również efekty tych oddziaływań, tj. zmieniające się postawy i reakcje zarówno młodzieży, jak i nauczycieli liceów ogólnokształcących, szczególnie w latach 80., przedstawiając rzeczywisty obraz szkoły średniej ogólnokształcącej w Polsce Ludowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17095 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 141)
Bibliogr. s. 140-148.
Dla pracowników nauki, terapeutów zajmujących się praktycznie terapią rodzin, a także studentów psychologii i pedagogiki.
Streszcz. ang.
CZĘŚĆ I TEORETYCZNE PODSTAWY I UWARUNKOWANIA KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ W RODZINIE * Rozdział 1 Komunikacja interpersonalna w rodzinie na tle różnych sposobów ujmowania komunikacji * Rozdział 2 Istotne uwarunkowania komunikacji interpersonalnej w rodzinie * CZĘŚĆ II ROZWOJOWE ASPEKTY KOMUNIKACJI RODZINNEJ * Rozdział 3 Komunikacja w podsystemie małżeńskim * Rozdział 4 Komunikacja interpersonalna w podsystemie rodzicielskim * Rozdział 5 Komunikacja między rodzeństwem * Rozdział 6 Komunikacja interpersonalna w podsystemie dziadkowie - wnuki * CZĘŚĆ III TERAPIA I PROFILAKTYKA ZABURZEŁ RODZINNEJ KOMUNIKACJI * Rozdział 7 Typowe zakłócenia komunikacji w rodzinie * Rozdział 8 Kształtowanie prawidłowej komunikacji w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3509 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 128)
Bibliogr. s. 130-137.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4657, 5769 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 44)
Bibliogr. s. 116-119.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 135)
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5756 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 195)
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang.
Zamieszczone w niniejszej pracy artykuły wpisują się w interdyscyplinarny dyskurs na temat współczesnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W przedkładanym czytelnikowi zbiorze opracowań znalazły się zarówno analizy stricte teoretyczne, jak i rozważania o charakterze empirycznym, związane z praktyką pracy pomocowej. Oś narracji stanowi zjawisko socjoterapii: definicje pojęcia, funkcje, znaczenie oraz stosowane metody i techniki. W pracy wyróżniono dwie części: teoretyczną i praktyczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18418 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 108)
Bibliogr. s. 185-192 i przy pracach. - Summ.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42537 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10596 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 272)
Bibliografia na stronach 283-[301].
Streszczenie w języku angielskim.
W monografii przedstawiono analizę sytuacji uczniów znajdujących się na progu edukacyjnym w pryzmacie antropologicznej kategorii rytuału przejścia. Trzy etapy longituidalnych badań odpowiadały trzem fazom rytuału (faza wyłączenia - koniec trzeciej klasy gimnazjum, faza liminalna - początek pierwszej klasy szkoły ponadgimnazjalnej, faza włączenia - koniec nauki w pierwszej klasie szkoły ponadgimnazjalnej). Poszukiwano odpowiedzi na pytanie, jaki jest profil przejścia adolescentów z gimnazjum do szkoły ponadgimnazjalnej ze względu na wybrane subiektywne aspekty tożsamości osobowej, orientacje temporalne i edukacyjne plany na przyszłość, obraz siebie w roli ucznia, stosunek do szkoły, poziom identyfikacji ze szkołą, wyobrażenia i oczekiwania względem siebie w roli ucznia i względem szkoły oraz stosunek do zmiany. Wyniki badań ukazujące współczesne oblicze szkolnych obrzędów przejścia oraz przemian tożsamości uczniów w tym okresie prowadzą do wniosku o znaczącej roli środowiska szkolnego w kreowaniu doświadczeń sprzyjających rozwojowi adolescentów, których status się zmienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 316 (1 egz.)
Kaucja: 32,40 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej